Kund vill varna för otrevlig flyttfirma Uppsala.

Hej,
nu är jag heligt arg!
 
Jag har nyligen flyttat och letade innan efter en flyttfirma här i Uppsala. Jag fastnade för ett lokalt företag UPPLANDS FLYTT som verkade trevliga att kommunisera med och som hade försäkringar – tja dom verkade seriösa och varför inte gynna små lokala företag!?
 
Jag bokade hämtning på fredagen; dom skulle komma kl 13 med två män och en stor bil så det skulle räcka med en körning, sa dom.
 
Jag ringde och kollade på torsdagen ifall allt var OK – jag hade inte fått någon bekräftelse via mail. Kvinnan i receptionen så att det brukade dom inte göra utan dom skulle vara hos mig vid 13-tiden.
 
Strax före 15 ringde en kille och sa att dom var försenade en kvart men dom skulle komma tre stycken (priset skulle visserligen öka från 890 till 1190kr/timme men det skulle bara bli effektivare!!)  
 
Efter ytterligare en halvtimme ringde dom igen och sa att Villa Anna (en fin restaurang här i Uppsala) behövde hjälp ytterligare en stund men det skulle bara ta ca en halvtimme! Jag var lite snäll och sa att jag förstod och att det var väl OK. 
 
Jag fick vänta ännu mer, han ringde och var sen igen och så fortgick det i flera omgångar och till slut ringde jag och var fundersam – då svarade ingen!! Jag ringde igen och ingen svarade och då blev jag riktigt orolig. Klockan hade blivit närmare 16 då ringde han igen och sa att dom var på väg – bara några minuter borta. Jag berättade hur dom skulle köra MEN inte lyssnade dom! Dom körde fel och kom ännu senare.
 
Det dröjde länge och när klockan var 16.30 kom det in en kille och ställde sig och tittade ut över min packning. Jag sa till honom att jag var inte glad utan skulle ta detta med ansvarig för att få kompensation för att jag fått vänta så länge. Så satte han handen i sidan och såg så himla nonchalant ut samtidigt som han sa att det bestämde han och han tänkte inte ge mig ett öre för han hade arbetsgivaravgift mm. Jag försökte informera honom om att man ska vara rädd om kunder och tänka på att det är bra att få goda rekommendationer, men han sa att han inte brydde sig för han hade så gott rykte så jag skulle inte kunna göra något!!  Jag sa att eftersom jag varit snäll och förstående så hade han ju kunnat arbeta 3 timmar extra åt Villa Anna och därigenom fått en inkomst så var det väl självklart att jag skulle få en kompenstation. ”Ska du flytta eller ….?”sa han, ”jag tänker inte ge dig ett enda öre i kompensation”
 
Han var otrevlig och nonchalant och han sa att jag retade upp honom. Han förstod inte alls varför jag var upprörd över att ha fått vänta i flera timmar. Jag blev lite orolig över hans hotfulla attityd och till slut blev jag så fruktansvärt arg att jag skrek åt honom (jag som aldrig svär!) ”försvinn för helvete, jag tänker inte låta dig få ett öre av mig!”
Jag erkänner att jag körde ut honom och slängde igen dörren framför näsan på honom och klockan var då 16.45 på fredagskvällen.
 
Att sitta en fredagskväll med allt nerpackat och med mina katter i förväg utkörda i det tomma huset som jag köpt, med en hunvalp som väntat på mat sedan kl 13 är hemskt och något som jag inte önskar min fiende. Jag var fruktansvärt ledsen!
 
Jag ringde runt till några olika flyttfirmor och träffade en ”räddare i nöden” vid namn Joakim som trollade fram flytthjälp till söndag morgon!
Kl 09 på söndag morgon kom två otroligt trevliga och effektiva Stockholmskillar med muskler och charm från A-J Express-Service AB och flyttade alla mina boxar och förpackningar till mitt lilla radhus i Alunda! Kramar till alla tre änglarna!
 
På den hemskaste fredagskvällen i mitt liv kom min underbara dotter och körde ut mig och hundvalpen med lite mat och en luftmadrass så att katterna fick sällskap i alla fall och jag kunde få ”sova”.
 
Det finns tyvärr inte möjlighet att rejta den hemska lurendrejfirman Upplands Flytt – jag vore tacksam att få tips om hur jag kan rädda andra från att råka ut för samma elände!
 
Vänliga hälsningar
Ann-Christin Edlund
mobil xxxxxxxx (ändrat av oss på flyttkonsumenter) 
Johan Marméns Väg 49
747 32 Alunda

No votes yet.
Vänligen vänta...

Dela:

Lämna ett omdöme

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

11 omdömen om “Kund vill varna för otrevlig flyttfirma Uppsala.

  1. Anlitade också Upplandsflytt 2010 när vi skulle flytta från vårt hus. De skulle vara hos oss kl 9 fredag morgon. 9.30 ringde jag, men fick inget svar. Lämnade meddelande och frågade var de var. Ca 30 minuter senare ringde en kille upp, de hade ”glömt” oss, och ingen var i tjänst den dagen. Han skulle ändå försöka fixa dit nån sa han, men då hade jag fått nog och sa att det fick vara. Så vi flyttade hela skiten själva. Så aldrig mera Upplandsflytt.

    Svara
  2. Tack för varningen, sitter just nu och letar flyttfirma och nu vet jag vilka jag definitivt inte ska välja. Bra skrivet!

    Svara
  3. Vi har haft en del falska omdömen på just detta inlägg och vi förstår att det inte är roligt att bli omskriven på ett negativt sätt som flyttfirma. Men som vi sagt tidigare så kontrollerar vi omdömen som kommer in. Och du som påstår att A-J ligger bakom detta omdöme kontakta kunden så får ni veta att det som står stämmer. Vi kommer härmed att inte lägga upp mera på denna tråd. Hälsningar flyttkonsumenter er hjälp att finna en seriös flyttfirma.

    Svara
  4. Vi anlitade A-J och blev jättenöjda med deras deras hjälp. Vi tog in priser av olika flyttfirmor i Uppsala och fick väldigt blandade svar. Ett välkänt flyttföretag hörde inte av sig ens. A-J fick jobbet för dom ville inte ha kontant betalning så som dom flesta andra.

    Svara
  5. Tack för att du tagit dig tid att varna. Jag letar just nu flyttfirma och sådan information är guld värd.

    Svara
  6. Fruktansvärt dåligt att behandla kunder så här illa. Tur att Joakim och À-J Expresservice ordnade flytten. Detta är en bra sida för oss som flyttar vi tackar för tips och råd.

    Svara

Fler nyheter