Flyttkonsumenter

Lämna ert omdöme om flytten med flyttfirman

Lämna ert omdöme om flytten med flyttfirman

Vi på flyttkonsumenter får dagligen in frågor om flyttfirmor och även in en hel del omdömen om hur flytten gick men flyttfirman man anlitat. När vi får in ett omdöme så kontrollerar vi detta mot IP numret samt så skickar vi även till den registrerade mejladressen som uppgivits och begär telefonnummer , ordernummer , och varifrån flytten gick och vart flytten gick. Detta är för att förhindra att flyttfirmorna lämnar betyg om sig själva eller om sina konkurrenter och vi har kommit på flyttföretag att göra detta några gånger och när vi kommer på detta så varnar vi företaget tre gånger därefter kommer vi att skriva om flyttfirman och att deras omdömen inte är något att lita på och vilket flyttbolag vill ha det till sina meriter. Vi har suttit och tittat på många sidor som har omdömen på sina hemsidor och sett en hel del konstiga saker bland annat så finns det en sida som heter Reco där kunder lämnar sina omdömen om flyttfirman som dom anlitat men företaget skickar till kunderna och då är det lätt att manipulera betyget om sig själv för vi konstaterade att samtliga flyttföretag har toppbetyg vilket vi anser vara omöjligt därför rekommenderar vi er att fråga efter namn och telefonnummer så att ni kan kontrollera trovärdigheten i betygen  själva och detta borde även ligga i flyttfirmornas intresse. När man skall finna ett flyttbolag till sin flytt speciellt i storstadsregionerna tex Stockholm , Göteborg , Malmö , Uppsala , Västerås där det finns en hel del flyttfirmor att välja mellan så är det viktigt att finna rätt flyttfirma till uppdraget och kom ihåg att inga flyttbolag kan arbeta gratis så är priset ovanligt lågt så beror detta oftast på någonting fel allt för att få ett flyttarbete. Vi har på senare tid fått nya frågor till oss på flyttkonsumenter som tidigare varit väldigt ovanliga bland annat så frågar kunder ofta efter flyttfirmor med svensk personal som dom kan prata med och självklart så uppstår det problem om inte företaget som man anlitat inte kan det svenska språket och numera så går det att fråga efter svensk personal om man vill ha det utan att någon reagerar. Sedan är det den återkommande frågan om betalningssätt för det finns än i dag företag som kräver kontant betalning if orm av kontanta medel och detta har vi alltid varnat för pga rånrisk mm. Vi på flyttkonsumenter hjälper er som kund med tips och råd och det skall vara lätt att flytta för er som konsument. Ni är alltid välkommen att kontakta oss på flyttkonsumenter för tips om någon fråga dyker upp under planeringen.

Dela med dig:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Live
  • del.icio.us
  • Digg
  • LinkedIn
  • email
Rating: 3.0/5. From 2 votes.
Please wait...

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.