Flyttkonsumenter

Lämna ert omdöme om flytten med flyttfirman

Lämna ert omdöme om flytten med flyttfirman

Vi på flyttkonsumenter får dagligen in frågor om flyttfirmor och även in en hel del omdömen om hur flytten gick men flyttfirman man anlitat. När vi får in ett omdöme så kontrollerar vi detta mot IP numret samt så skickar vi även till den registrerade mejladressen som uppgivits och begär telefonnummer , ordernummer , och varifrån flytten gick och vart flytten gick. Detta är för att förhindra att flyttfirmorna lämnar betyg om sig själva eller om sina konkurrenter och vi har kommit på flyttföretag att göra detta några gånger och när vi kommer på detta så varnar vi företaget tre gånger därefter kommer vi att skriva om flyttfirman och att deras omdömen inte är något att lita på och vilket flyttbolag vill ha det till sina meriter. Vi har suttit och tittat på många sidor som har omdömen på sina hemsidor och sett en hel del konstiga saker bland annat så finns det en sida som heter Reco där kunder lämnar sina omdömen om flyttfirman som dom anlitat men företaget skickar till kunderna och då är det lätt att manipulera betyget om sig själv för vi konstaterade att samtliga flyttföretag har toppbetyg vilket vi anser vara omöjligt därför rekommenderar vi er att fråga efter namn och telefonnummer så att ni kan kontrollera trovärdigheten i betygen  själva och detta borde även ligga i flyttfirmornas intresse. När man skall finna ett flyttbolag till sin flytt speciellt i storstadsregionerna tex Stockholm , Göteborg , Malmö , Uppsala , Västerås där det finns en hel del flyttfirmor att välja mellan så är det viktigt att finna rätt flyttfirma till uppdraget och kom ihåg att inga flyttbolag kan arbeta gratis så är priset ovanligt lågt så beror detta oftast på någonting fel allt för att få ett flyttarbete. Vi har på senare tid fått nya frågor till oss på flyttkonsumenter som tidigare varit väldigt ovanliga bland annat så frågar kunder ofta efter flyttfirmor med svensk personal som dom kan prata med och självklart så uppstår det problem om inte företaget som man anlitat inte kan det svenska språket och numera så går det att fråga efter svensk personal om man vill ha det utan att någon reagerar. Sedan är det den återkommande frågan om betalningssätt för det finns än i dag företag som kräver kontant betalning if orm av kontanta medel och detta har vi alltid varnat för pga rånrisk mm. Vi på flyttkonsumenter hjälper er som kund med tips och råd och det skall vara lätt att flytta för er som konsument. Ni är alltid välkommen att kontakta oss på flyttkonsumenter för tips om någon fråga dyker upp under planeringen.

Dela med dig:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Live
  • del.icio.us
  • Digg
  • LinkedIn
  • email
Rating: 2.3/5. From 3 votes.
Please wait...

One thought on “Lämna ert omdöme om flytten med flyttfirman

  1. Angie

    Hej. Flyttade i november med flyttfirman flyttfrakt från Göteborg till Stockholm. Allt såg seriöst och bra ut på pappret men sen började mardrömmen.

    – De kom försent då de skrivit in fel adress i gps.
    – De kom med en alldeles för liten bil trots att jag beställt och betalat för en större då vi hade så mycket lådor. Chefen hade lovat en större bil och de visste hur mycket vi hade. Flyttkillen sa att det inte är några problem att få in det. Det slutade med att de proppade in allt så hela bilen var smockfull och de fick ha grejer framme vid förarsätet.
    – på väg till Stockholm får jag ett samtal där de säger att de fått motorhaveri och att de inte kan leverera sakerna. Jag sa att de måste lösa det eftersom vi sitter i en tom lägenhet med ett spädbarn dessutom. De kommer fram mitt i natten och lastar av.
    – dagen efter upptäcker vi att det är massa grejer som är sönder, en taklampa finns inte ens med, det är gräs och löv i kartongerna.
    Jag kontaktar chefen på flyttfirman utan respons på detta
    – när de också ringde mig sa de plötsligt att vi måste betala i förväg de fulla priset. Vi var i en utsatt situation eftersom de hade våra grejer så vi var tvungna. Den riktiga fakturan kom i slutet på november.
    – jag försökte även kontakta dem och be de kontakta deras försäkring så vi får pengar för allt som gick sönder. Men de svarar inte.
    – nu är det slutet på februari och vi har fått ytterligare en faktura från dem där det står att Rut inte helt har godkänts och vi måste betala mer trots att jag vet att vi har pengar tillgodo på den potten eftersom vi är två personer.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.