Flyttkonsumenter

Nacka Flytt Och Transport AB

Nacka Flytt Och Transport AB

Orgnr:556966-9236   Lämna ett omdöme  Innehar företaget trafiktillstånd?  Hemsida: Nacka flytt

Dela med dig:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Live
  • del.icio.us
  • Digg
  • LinkedIn
  • email
Rating: 2.3/5. From 3 votes.
Please wait...

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

10 thoughts on “Nacka Flytt Och Transport AB

  1. Kicki

    Varning för detta företag! De verkade trevliga och bra vid första kontakten men flyttdagen i mars 2019 blev en mara. Till att börja med hade de glömt bokningen så de kom 1,5 timme för sent; stressen skapade problem bl a alltför tätt packad lastbil så att saker gick sönder samt vid nya adressen, där även saker mer eller mindre slängdes in och på fel ställen (trots noggrann märkning). När allt var klart krävdes vi på omgående betalning med kortläsare – dvs ingen fakturering som är normalt. Dessutom hade då priset ändrats trots att vi inte kommit överens om det. Vi fick inget kvitto ens! Rutavdrag gjordes men vi fick aldrig en offert före tjänstens utförande där totalbeloppet samt rutavdraget framgick. Ingen av de tre i personalen pratade svenska, och endast en av dem mycket begränsad engelska, vilket försvårade kommunikationen. När jag i efterhand klagade på det hela och bad om nedsättning av priset till det vi på mejl hade kommit överens om, samt ett mindre belopp som ersättning för de skadade föremålen och växterna, påstod de att jag måste ha kvitto på inköpen och duckade därefter helt för vidare kommunikation.
    I en anmälan till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) som jag gjorde har företaget inte svarat över huvud taget på ARN:s frågor, trots påminnelser. ARN kommer fram till att företaget ska ersätta mig med det jag begärt. Nu återstår att se om de tänker göra det…

  2. Elsa Windahl

    Katastrofal flytt!
    Flyttfirman dyker upp 5 timmar efter avtalad tid. Kräver förskottsbetalning men ger inte ut kvitto annat än slipp från kortläsare. Detta har jag kontaktat dem om via telefon och mail ett tiotal gånger utan resultat. Otroligt mycket gick sönder i flytten och delar av bohaget lämnades kvar då det uppgavs inte få plats i bilen! Ingen ersättning för skador de orsakat.
    Vill varna för att använda denna firma.

  3. Isabel

    Jag anställde detta företag runt påsk och var glad att de hade möjlighet att hjälpa mig med kort varsel. Trots att jag skickade en lista över de saker jag behövde flytta överskattade de helt den tid de skulle behöva – vilket får mig att tro att jag betalat alltför mycket för ett timmes jobb (+ städning av den gamla lägenheten). Det som däremot var värre, var att flyttpersonalen hade sonder en vaska och brydde sig inte om att berätta det för mig. Först när jag klagade till företaget och skickade bilder gick de med på att de hade orsakat det, vilket de tidigare förnekade. Jag väntar fortfarande på att de skall kompensera mig.

  4. Flyttkonsumenter

    Vid en kontroll 2018-03-05 samt 2018-03-07 så har Nacka flytt fått in tre omdömen alla med fem + dessutom är det samma IP Nummer på samtliga omdömen. Vi på flyttkonsumenter förstår att samtliga är fejkade och därför kommer vi ej att godkänna några omdömen mera till Nacka flytt. Vi vill göra er som kund uppmärksam att kontrollera deras omdömen om ni tänker anlita dom. Detta gör ni enklast genom att ta telefonnummer till kunden som dom uppger som referens..

  5. Erica

    De skulle komma kl. 11 på lördagen för att deras två man, och mina vänner som var där för att hjälpa till att bära. På fredagen får jag sms om sjukdom så de inte kan komma förrän kl. 13. Inte mkt att göra. På lördagen blir klockan 13 och ingen har kommit. Jag sms:ar företaget och undrar var de är. Hon som skriver säger att hon försökt ringa att de är försenade. Jag hade inga missade samtal från henne och då hon kan sms:a till mig har hon numret. Hon skriver att de ska höra av sig när de är 20 minuter från ankomst. Jag ifrågasätter då att när man bokat bör de komma, och undrar om de har bomnyckel. Klockan 14 har fortfarande ingen hört av sig, och mina vänner måste lämna. Då jag har reumatism har jag inte så stor möjlighet att bära själv. Kl 14.40 ringer de att de är på plats, men att jag måste komma med bomnyckel, något jag inte har eftersom de skulle ha det. Jag får tag på en granne med nyckel, och undrar varför de inte ringt 20 minuter innan som var sagt. Sedan packar vi och åker och packar in i nya lägenheten. Därefter vill de åka, trots att vi har en hel släpkärra kvar och en timme kvar av min bokade tid. Jag säger att jag inte vill betala allt, men de kontrar med att jag fick ”den stora lastbilen utan extra kostnad”, något jag inte beställt och verkligen inte var i behov av då mina saker inte ens täckte hälften av golvet i lastbilen. De hade helt enkelt inte hunnit åka och byta.

    Efter det försöker jag kontakta kvinnan via sms, utan svar. Tillslut ringer jag och hon säger att hon skickat fallet vidare till VD:n och att han ska höra av sig. Ingen hör av sig och när jag ringer igen… och igen… och igen… får jag svaret att VD:n inte är inne och att hon ska påminna honom. Jag har även mailat utan resultat. Nu har det gått 1,5 månad och jag har fortfarande inte hört ett ljud. På detta har jag inte fått något kvitto utan vara ”slipen” från kortläsaren, vilket inte är tillåtet då det inte räknas som kvitto.

    1. Nacka flytt och transport AB

      vi har fått uppgifter från vår kund vems namn har varit använt här att hon har ej skrivit denna kommentar och att hon har ej gjort det och att någon har använt hennes namn fick hon inget svar fortfarande. Det var försening på själva flytten, men kunden har fått presentkort som tack för förståelse och är nöjd i övrigt.

      Med vänliga hälsningar,
      Nacka Flytt och Transport AB

  6. AL

    Anlitade bolaget. Saker gick sönder och de vägrade svara på mina frågor om detta. Otrevliga och skrek åt mig. VARNING!

    1. Nacka Flytt och Transport AB

      Hej,

      alla reklamationer skickas till oss via vår e-post adress inom 10 dagar efter genomfört flytt, bilderna ska bifogas efter det går det till försäkringsbolag, om det är vi som orsakade dessa skador. Vi vet ej vad är det för kund som skriver detta, inga namn uppgifter finns med här, så vi kan inte svara om exakt detta fall, kanske inte ens någon som verkligen flyttat med Nacka Flytt och Transport AB.

  7. Ulf Frejvall

    Skulle komma och titta först för att sedan lasta. Ingen kom. Kom sedan och klagade över att det var 50 m loftgång. Ville först inte ta det, när jag bad dem dra så accepterade han – ville ha mer betalt. Hade ingen kärra utan fick bära. Otrevliga, tog inte med sig allt. Beskedet från kontoret var att betalning sker vid avlastning, med kort, med hen hade ingen kortmaskin med sig vilket som utlovat utan ville ha kontant eller Swish. Kort handskrivet kvitto utan uppgifter. Utlovat kvitto till bokföring kom inte. Enda positiva var att eftersom de inte tagit allt fick vi ner priset lite.
    Undvik! Inte ett bra bolag!

  8. cl

    Håller inte avtalat pris, kommer för sent, städar dåligt och kan inte prata ngn svenska vilket gör kommunikation omöjligt. Rekommenderas ej