Flyttkonsumenter

Örnsköldsvik Stadsbudskontor AB

Örnsköldsvik Stadsbudskontor AB

Hemsida :www.stadsbudskontoret.eu

Dela med dig:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Live
  • del.icio.us
  • Digg
  • LinkedIn
  • email
No votes yet.
Please wait...

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

6 thoughts on “Örnsköldsvik Stadsbudskontor AB

  1. Ove Nisseby

    Anlitade denna firma för flytt till Spanien,är väldigt nöjd och mycket trevliga killar som kom. Skall ha lite bohag flyttat till Frankrike från Spanien och kommer absolut att använda dem igen.
    Ove/Ekerö

  2. Eva

    Anlitade denna firma för flytt av saker från Ö-vik till Stockholm och är mycket nöjd. Allt gick enligt planer. Alla saker packade på ett fackmässigt sätt och inget var skadat. Han som körde ringde vid Gävle för att säga att allt gick enligt plan men ringde igen 10 min senare eftersom bilen gått sönder och han skulle få hjälp från Uppsala. Men eftersom de hade beräknat vissa förseningar vid rusningstid i Stockholm kom ändå flyttlasset 4 min före utsatt tid. Det kallar jag yrkesmän med koll.
    Jag kan varmt rekommendera denna flyttfirma.

  3. Rickie

    Stadsbudskontoret flyttade vårt bohag från Hammarby Sjöstad till Algarve i Portugal.
    Dom tog till och med min motorcykel med ner.
    Har hela tiden fått klara besked ang priser mm.
    Killarna som kom och lastade var riktig bra. Dom visste till och med hur man spänner fast en mc utan att skada den.
    Killarna som levererade i Algarve vart försenade i tullen men ställde upp fast det var en sen frdagskväll. Duktiga och trevliga.
    Allt var helt vid leverans förutom en spricka i glaset på en tavla vilket reglerades utan diskussion.
    Helt nöjd med denna flyttfirma.

  4. Lasse

    Hej ni ska betala för skador & Stölder som ni gör var vecka
    Jag tänker inte rekommendera ert Företag för någon som ska Flytta
    Hej då

  5. Stadsbudskontoret

    Hej Linda,

    Det är tråkigt att du utelämnar information för allmänheten när du skriver sådana här omdömen.
    Din offert på flytten byggde på den information du själv tillhandahållit vid förfrågan.
    Detta gjorde att du fick en offert där volymen maximerades till 10m3. Vi ankomst till din lägenhet framkom att du hade mer än dubbelt så mycket bohag. Detta ställde naturligtvis till det för oss då hela flytten byggde på en samtransport med andra kunder.

    Detta innebar att vi fick åka ner till Sundsvall med bil och manskap för att hämta in resterande bohag till vårt magasin. Den kostnaden har du ej behövt betala, vi var inte på något sätt heller skyldiga att ta in din övervolym. Men naturligtvis fixade vi det.

    Eftersom din offert var maximerad till 10m3 volym och du hade 22m3 så måste vi naturligtvis debitera för den extra kostnaden. Detta ställde du dig oförstående till.

    Att det blev skador är naturligtvis beklagligt och som kompensation efterskänkte vi hela summan du skulle ha betalat för övervolymen, 7200kr. Värdet på de skadade möblerna är inte i närheten av detta.

    Efter flytten så efterlyser du ett bord och en blomlåda som ska ha stått på balkongen.
    Vi kollade med samtliga inblandade i din flytt och letade med ljus och lykta i våra magasin efter dessa saker utan framgång. Vi meddelade detta till dig och undrade om dessa saker ev blivit kvarglömda i din förra lägenhet.

    Ingen av killarna som var med och lastade bohaget i Sundsvall hade någonsin sett dessa saker, dvs du hade ej påvisat att dessa saker skulle med i flyttlasset.

    Men vi gjorde allt för att försöka få fram vad som hänt. En av våra anställda var till och med hem till den nya hyresgästen i din gamla lägenhet och knackade på. Dock utan att någon öppnade.

    Du själv försökte också få kontakt med den nya hyresgästen utan framgång.

    Du vill därefter ha ersättning för dessa saknade saker. Som vi med 100% säkerhet kan säga att vi aldrig nånsin flyttat. Trots detta vill du ha 3000kr i ersättning (sakernas riktiga värde går att diskutera..). När vi inte anser oss skyldiga att betala för saker vi inte tappat bort så anmäler du företaget till ARN.

    Som du själv skriver i din blogg, för att vi ska få en prick eller på annat sätt bli straffade.

    Vi pratar med ARN, som för övrigt inte utdelar prickar eller motsvarande och frågar hur vi enklast gör för att få detta ärende ur världen. Vi är naturligtvis inte heller nöjda med hur allt blev. Men 7200kr i kompensation är mer än väl plåster på såren enligt oss. De säger att du begär 3000kr i ersättning. Vi går med på det för att få ett avslut på historien.

    Döm om vår förvåning när du sedan själv skriver på din blogg att bordet finns i din gamla lägenhet. Du har alltså vetskap om detta , men mörkar det för både oss och ARN. Du anser alltså att vi ändå ska betala för något vi inte ens har befattat oss med och som du dessutom vet var det finns. Det är ett ytterst bedrägligt beteende.

    Nu är det så att vi inte har tid , ork eller lust att hålla på att driva detta ärende ännu längre. Vi kommer att betala de 3000kr du anser att dig ha rätt till och förväntar oss
    ett slut på historien efter detta.

    Vi utför 2000 flyttuppdrag per år och har ännu fler kundkontakter men det här tog nog priset.

  6. Linda

    Sitter i min nya lägenhet utan komplett bohag, drygt 4 månader efter att Stadsbudskontoret tömt min lägenhet i Sundsvall.

    ALLT har gått fel.

    Trasiga möbler.

    Möbler som saknas.

    De har velat ha mer betalt än vi avtalade från början.

    Har på Konsumentrådgivarens inrådan anmält dem till Allmänna reklamationsnämnden med skadeståndskrav.

    JAG VILL VERKLIGEN VARNA FÖR DEN HÄR STRULIGA FIRMAN!