Flyttkonsumenter

Rospiggen Express AB

Rospiggen Express AB

Orgnr: 556574-4090  Hemsida: www.rospiggen.se

Dela med dig:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Live
  • del.icio.us
  • Digg
  • LinkedIn
  • email
No votes yet.
Please wait...

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

2 thoughts on “Rospiggen Express AB

  1. Mikael Jakobbsson

    Rospiggen express Ab har varit i kontakt med kund och ersättning för hela soffan har utbetalats!
    Vi har även sett över våra rutiner och förbättrat vår hantering av skador. Händelsen är mycket tråkig och Rospiggen ber så mycket om ursäkt för vår långsamma hantering. Skadan är nu åtgärdad sedan länge och därav tycker vi inte den längre ska ligga oss till last.
    Med vänlig hälsning Rospiggen Express AB

  2. Ove och Maria Post author

    Hej !

    Jag och min sambo flyttade 12 augusti 2014, vi hade tidigt kollat upp med flyttfirmor angående pris, seriositet, bakgrund etc. Vi beslutade att anlita Rospiggens Express då de verkade seriösa samt att företaget hade verksamhet i närheten till både vår tidigare bostad och även vår nya adress.
    När vi tecknade kontraktet med flyttfirman så tog de upp att de endast tog emot kontant betalning som skulle ges till “flyttgubbarna” när flyttlasset var klart och inställt i vår nya bostad. Vi gick med på detta och betalade som överenskommits mellan oss och Rospiggens Express.

    Samma dag “strax efter” att flyttgubbarna lämnat vår bostad upptäcker en skada på vår soffa, tyget var sönder skuret i ryggen som om att det stått mot något vasst. Skadan har inte funnits där tidigare (soffan inköptes av oss för ca 1,5 år sedan), Vi kontaktade omgående Rospiggens Express och påtalade skadan, skickade även över bilder på skadan, svaret vi fick från dem var att de skulle återkomma och att det inte skulle vara några problem med ersättning av skadan då de enligt dem var försäkrade hos Länsförsäkringar.

    Tiden går och ingen från Rospiggens Express hör av sig, min sambo ringer och mailar ett flertal gånger men ingen återkoppling sker. I oktober får sambon kontakt med den ansvarige
    Yngve på Rospiggen Express, vi har då varit i kontakt med MIO (där soffa är inköpt) för att säkerställa att det går att beställa ny soffdivan där skadan uppstått.
    Tyvärr har då tyget utgått och finns inte längre i deras sortiment, det finns inte heller hos leverantören. Det som återstår är då att beställa en ny soffa.
    Vi återger detta till Yngve som då vill att vi skriver ner detta i ett mail och skickar till honom, han skulle då skicka vidare till försäkringsbolaget och bifoga fotografierna.

    Detta sker i oktober, ingenting hörs ifrån dem!. Vi försöker nå dem via telefon och lämnat otaliga meddelanden men de återkommer inte. I november lyckas sambon få tag
    på Yngve, då påstår han att det inte finns något ärende hos deras försäkringsbolag och att han då blir tvungen att skicka in dessa papper igen. Han lovar då
    att skicka kopia på all korrespondens med försäkringsbolaget, men som vanligt uteblir detta!

    Nu har vi väntat i fyra månader och inget händer, vad skall vi göra? hur går vi vidare?

    Mvh

    Ove O Maria