Flyttkonsumenter

Flyttbolaget i Stockholm AB

Flyttbolaget i Stockholm AB

Orgnr: 556826-1027 Lämna ett omdöme Innehar flyttbolaget trafiktillstånd? Förekommer företaget hos kronofogden? Kontrollera skattekontot. Flyttbolaget i Stockholm´s hemsida.

Dela med dig:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Live
  • del.icio.us
  • Digg
  • LinkedIn
  • email
Rating: 4.2/5. From 19 votes.
Please wait...

19 thoughts on “Flyttbolaget i Stockholm AB

  1. Anton Persson

    Kan verkligen också rekommendera Flyttbolaget!
    Flyttade i mars 2018 från en 1,5:a på 39 kvm på Kungsholmen till en 3:a på 89 kvm i Solna.
    All inledande kontakt var mycket snabb och professionell med tydlig information om hur flytten skulle gå till samt hur det fungerade med försäkringar, packningen och RUT-avdraget.
    På flyttdagen kom två trevliga killar med en stor lastbil och glatt humör och tog helt hand om flytten och plastade in det som behövdes.
    De flyttskador vi otursamt råkade ut för meddelades direkt av flyttkillarna och löstes lite senare på bästa sätt för oss som kunder vilket vi uppskattade väldigt mycket. Kontakten med kontoret gick mycket snabbt och med utmärkt service.
    Vi kommer definitivt anlita Flyttbolaget igen vid nästa flytt.

  2. Ellen Erixon

    Kan verkligen rekommendera Flyttbolaget. Punktliga snabba välorganiserade.
    Packade in mina saker i plast och bubbelplast Allt i bästa skick när det kom fram. Snabbt gick det också.
    Trevlig kontakt med personalen på kontoret. Tomkartonger hämtades samma dag som jag ringde.
    Perfekt service. Kunde inte vara mera nöjd.
    Finns inte superlativ nog för att beskriva hur tacksam och nöjd jag är.
    Ellen Erixon

    1. Göran

      Hej Ellen!

      Ett stort tack för ditt fina omdöme, alltid lika roligt att få positiv feedback.

      Hoppas att du trivs bra i nya bostaden!

      Med vänlig hälsning
      Göran
      Flyttbolaget i Stockholm

  3. Johan Knutas

    Vi har flyttat med Flyttbolaget två gånger.
    Att välja dem igen 3,5 år senare var en självklarhet för oss.
    Nu senast från 102kvm lägenhet till hus med över 100 kartonger och lådor + möbler och elektronik.
    Jag är en man av ordning och en som bryr sig om mina saker! Kände precis som första gången att jag lugnt kunde lämna över flytten till de otroligt trevliga och proffessionella flyttkarlarna!
    De plastar in ömtåliga möbler och lösöre, packar bilen väl. Noterar vaket befintliga skador på lösöre för att senare diskussion inte skall uppstå. De är effektiva, snabba och kommer i tid. Mycket glada och trevliga!
    Kontakten med kontoret är superb, snabba mejlsvar.

    Rekomenderas varmt!

    1. Göran

      Hej Johan!

      Tack för Ditt omdöme, perfekt att allt var till belåtenhet, så ska det vara.
      Vi är tyvärr inte lika snabba på att svara på alla omdömen, men bättre sent än aldrig 🙂

      Ni som alla andra kunder är varmt välkomna åter när det är dags nästa gång!

      Med vänlig hälsning
      Göran
      Flyttbolaget i Stockholm

  4. Jocke LS

    Vi anlitade Flyttbolaget i Stockholm när vi flyttade från ett radhus till ett annat i Järfälla. De var snabba med att svara på funderingar innan flytten, bra och snabb service med att köra ut kartonger vi fick låna samt att de på eget bevåg ett par veckor innan flytten körde till nya adressen på förhand för att reka och se om den större lastbilen skulle få plats.
    På flyttdagen kom fyra trevliga killar och körde igång tidigt med att lyfta lådor och möbler, och allt gick väldigt smidigt på alla sätt. De packade in allt noga i bilarna och plastade in möblerna för att minimera risken för skador. Efter en hård dag så var allt på plats och jag och min fru kände oss enormt nöjda med valet av flyttfirma den här gången.
    Så våra starkaste rekommendationer till Flyttbolaget i Stockholm, stort tack!

    1. Göran

      Tack Jocke!

      Roligt att Ni är så nöjda och att Du tog Dig tid att recensera oss.

      Vi hoppas att Ni trivs i Ert nya boende.

      Välkommen åter näst gång det är dags att flytta 🙂

      Med vänlig hälsning
      Göran
      Flyttbolaget i Stockholm

  5. Martin

    Väldigt nöjd med flytten, flyttkillarna dök upp på minuten avtalad tid och packade allt.
    Kort avstånd till nya stället dock, bara ca 300m.
    Vi hade hisstid på nya stället vilket också fungerade bra och de han med kort lunch innan urlastning, blev klara ca 45 minuter innan vår hisstid tog slut.

    Har inget att klaga på.

    /Martin

  6. Elisabeth van Hogerlinden Flood

    URUSELT OCH VÄLDIGT DYRT!!

    Jag flyttade från min tvåa på 55 kvadrat i Kallhäll till ett nybyggt seniorboende i Sundbyberg. Trots att en kille kom och lämnade flyttkartonger några dagar innan och tittade på lägenheten, kom man med en alldeles för liten flyttbil! Detta innebar att allt inte fick plats så man måste komma en gång till nästa dag och körde då till fel adress och anklagade mig för att portkoden inte fungerade. Konsekvensen blev att jag fick betala ännu mer. Jag fick alltså betala 17.200 kr. med rutavdrag för flytt och städning, nästan dubbelt så dyrt som grannarna, trots att de har större lägenheter.

    Vid inflyttningen tappade man ett skåp så att ett ben gick av. En av flyttkillarna skulle laga och började banka, vilket betydde att skadan blev mycket värre.
    Sen visade det sig också att en tennskål var helt i hoptryckt och att flera tavelramar var skadade. Båda dagarna hittade jag trasiga flyttkartonger i trapphuset, som jag själv
    var tvungen att släpa till återvinningen. Sen blev jag beskylld för att inte ha lämnat tillbaks alla kartonger!! Dessutom bestämde en av killarna att byta tiden för flyttstädningen utan att informera mig, den nya tiden passade inte mig.

    En snickare kom så småningom och skulle laga skåpet. Han skulle återkomma och göra klart men kom aldrig. Det visade sig att hela ryggen var intryckt och skåpet var helt skevt. Flyttfirman kom och hämtade skåpet till samma snickare, men jag fick aldrig tillbaks det. Ringde massor av gånger och till slut svarade flyttfirman ”så här kan vi inte ha det, du får köpa ett nytt skåp”. Jag köpte ett nytt skåp, men när jag kom med räkningen var det inte alls tal om att betala det nya skåpet, utan jag fick bara den ersättningen som försäkringsbolaget gav. Om jag åtminstone hade fått svar i tid hade jag kunnat häva köpet och bara behövt betala handpenningen!

    1. Göran Winblad

      Hej igen Elisabeth!

      Tack för Ditt omdöme hos flyttkonsumenter.se

      Synd att Du inte tog Dig tid att skriva ett omdöme om oss efter Din första flyttning då du enligt egen utsago var så väldigt nöjd och därför återkom till oss.

      Tyvärr blev det ju några missöden vid din sista flyttning men allt du skriver stämmer ju dessvärre inte och en del är ren lögn. Vi har inte mycket skador och normalt brukar de lösa sig mycket smidigt vilket tyvärr inte blev så i det här fallet vilket vi beklagat tidigare.

      1. Rutavdraget för flyttkostnader började gälla den 1/8 i år så det var inte aktuellt när du flyttade 2014.

      2. Att det blev lite dyrare än normalt kan jag hålla med om men det beror ju på att Du inte gjort en korrekt bokning. Har kollat igenom din beställning och du ville från början bara ha lite hjälp med packning av lite porslin i samband med flyttningen.
      När personalen kom första dagen så visade det sig att det var fråga om en nästan komplett packning av allt lösöre.
      Vi fick därför dela upp flyttningen på 2 dagar då allt inte hanns med på 1 dag. Normalt packar vi alltid dagen innan flyttningen vilket gör att både packning och flyttning går smidigare och då blir billigare.

      3. Angående flyttkartongerna så har vi inte beskyllt dig för någonting, vi kollade om du hade några kvar för upphämtning då vi hade vägarna förbi. De var redan hämtade men sånt är lätt att missa då vi har ca 1.000 flyttuppdrag om året. Då det var ett nybyggt hus så var det väl flera som flyttade in och jag har svårt att tro att vår personal lämnat trasiga kartonger i trappuppgången 2 dagar i rad, vi har iaf aldrig fått sådana klagomål tidigare.

      4. Att vi inte svarar i telefonen är en ren LÖGN, vi svarar nästan dygnet runt och du har bara mailat oss vilket vi besvarat inom några dagar, oftast direkt dagen efter. Vi har också ersatt dig omgående då vi var överens om beloppen för skåpet och stödbenen. Vi har dessutom ersatt Dig med mer än vad Trygg Hansa erbjöd så där har vi tyvärr en lögn till.

      5. Vi hade bett Dig beställa ett likvärdigt skåp (värde ca 6.000 kr) och Du beställde ett nytt för ca 33.000 kr vilket vi inte kunde acceptera. Vi erbjöd oss också att lämna in tennskålen för reparation hos en specialist men det ville Du inte. Några tavelramar kommer jag inte ihåg att du talat om men det är ju väldigt länge sedan du flyttade så det kan jag ha glömt.

      6. Om någon bytt Din städtid så måste det varit städfirman som gjort det utan vår vetskap. Vi städar inte själva så det kan vi bara be om ursäkt för. Du skulle givetvis kontaktat oss på kontoret om den nya tiden inte passade.

      Vill hur som helst tillönska Dig en God jul och ett Gott nytt år!

      Med vänliga hälsningar / Kind regards

      Göran Winblad

      Flyttbolaget i Stockholm AB

    2. Göran Winblad Flyttbolaget i Stockholm AB

      Hej igen Elisabeth!

      Tack för Ditt omdöme hos flyttkonsumenter.se

      Synd att Du inte tog Dig tid att skriva ett omdöme om oss efter Din första flyttning då du enligt egen utsago var så väldigt nöjd och därför återkom till oss.

      Tyvärr blev det ju några missöden vid din sista flyttning men allt du skriver stämmer ju dessvärre inte och en del är ren lögn. Vi har inte mycket skador och normalt brukar de lösa sig mycket smidigt vilket tyvärr inte blev så i det här fallet vilket vi beklagat tidigare.

      1. Rutavdraget för flyttkostnader började gälla den 1/8 i år så det var inte aktuellt när du flyttade 2014.

      2. Att det blev lite dyrare än normalt kan jag hålla med om men det beror ju på att Du inte gjort en korrekt bokning. Har kollat igenom din beställning och du ville från början bara ha lite hjälp med packning av lite porslin i samband med flyttningen.
      När personalen kom första dagen så visade det sig att det var fråga om en nästan komplett packning av allt lösöre.
      Vi fick därför dela upp flyttningen på 2 dagar då allt inte hanns med på 1 dag. Normalt packar vi alltid dagen innan flyttningen vilket gör att både packning och flyttning går smidigare och då blir billigare.

      3. Angående flyttkartongerna så har vi inte beskyllt dig för någonting, vi kollade om du hade några kvar för upphämtning då vi hade vägarna förbi. De var redan hämtade men sånt är lätt att missa då vi har ca 1.000 flyttuppdrag om året. Då det var ett nybyggt hus så var det väl flera som flyttade in och jag har svårt att tro att vår personal lämnat trasiga kartonger i trappuppgången 2 dagar i rad, vi har iaf aldrig fått sådana klagomål tidigare.

      4. Att vi inte svarar i telefonen är en ren LÖGN, vi svarar nästan dygnet runt och du har bara mailat oss vilket vi besvarat inom några dagar, oftast direkt dagen efter. Vi har också ersatt dig omgående då vi var överens om beloppen för skåpet och stödbenen. Vi har dessutom ersatt Dig med mer än vad Trygg Hansa erbjöd så där har vi tyvärr en lögn till.

      5. Vi hade bett Dig beställa ett likvärdigt skåp (värde ca 6.000 kr) och Du beställde ett nytt för ca 33.000 kr vilket vi inte kunde acceptera. Vi erbjöd oss också att lämna in tennskålen för reparation hos en specialist men det ville Du inte. Några tavelramar kommer jag inte ihåg att du talat om men det är ju väldigt länge sedan du flyttade så det kan jag ha glömt.

      6. Om någon bytt Din städtid så måste det varit städfirman som gjort det utan vår vetskap. Vi städar inte själva så det kan vi bara be om ursäkt för. Du skulle givetvis kontaktat oss på kontoret om den nya tiden inte passade.

      Vill hur som helst tillönska Dig en God jul och ett Gott nytt år!

      Med vänliga hälsningar / Kind regards

      Göran Winblad

      Flyttbolaget i Stockholm AB

      1. Elisabeth F

        Svar på edra påståenden:

        1. På min räkning står det: Totalt inkl. moms 19.550 kr, ROT/RUT-avdrag 2.350 kr, att betala 17.200 kr. Detta fick jag också uppgifter om från skattemyndigheten. Detta är INGEN LÖGN!

        2. Hur är det möjligt att på 6 timmar ena dagen och 6,5 timmar andra dagen hinna med att köra från åkerikontoret till Kallhäll, packa flyttbilen åka till Sundbyberg till den nya lägenheten packa ur allt och sedan köra tillbaks till kontoret och dessutom hinna packa nästan allt mitt bohag? Andra dagen dessutom köra till fel adress vilket också tog tid. Jag packade allt själv utom ett par porslinsskåp och ett karusellskåp i köket och några hyllor i klädkammaren.

        3. Det var grannarna i mitt gamla hus som påpekade att flyttkartongerna låg där och det kan de intyga. Detta är heller INGEN LÖGN!

        4. Jag skickade ett mail till er den 10 juni och den 2 september fick jag svar från försäkringsbolaget vad som skulle ersättas. Jag har aldrig pratat med er i telefon.

        5. Det skåpet ni fick uppgift om är ett mycket mindre skåp än mitt, vilket inte tillverkades längre och som kostade mer än dubbelt så mycket, detta har jag skrivit till er om.

        6. Det var en av flyttkillarna som ringde städfirman och sa ”vi är klara här nu, så ni kan komma”, utan att fråga mig.

  7. Robert

    De var ok… Hade sönder en fåtöljs om de fick ta med för lagning. Hade jag inte påtalat det hade de inget sagt . För när jag påtalade det så sa de ja just det det hände något när vi satte ned den på trottoaren, bör man då inte omgående meddela detta?? Svaret är självklart säger man till vilket de ej gjorde. Sen tog det 3!!!!!!!!! veckor och tre samtal för att få igen den.
    Och vi ska inte tala om den utan flyttkillarna som det första han gör ber om smärtstillande medicin för att han har ont i ryggen, det var INTE förtroende ingivande. Droppen var väl när han även frågade om vi möjligen hade något starkare. Jag sa att ev vi hade Citodon ( vilket är ett narkotpreparat eftersom det innehåller morfin) Han ville gärna ha det men jag sa att jag inte var säker på var jag lagt det, när väl alla krt var på plats i nya lägenheten frågade han igen om citodon. Då jag bara sa att tyvärr vet inte var de ligger. Ja det kändes inte OK…..

    1. Göran Winblad

      Hej Robert!

      Tack för feedback.

      Kul att Du verkar nöjd i det stora hela och roligt att Du återkom den 17:e augusti och bokade flyttstädning av oss till Er gamla lägenhet. Hoppas att Ni trivs bra i Er nya bostad.

      Vi har inte mycket skador per år men de vi åsamkar åtgärdar vi alltid.
      Du flyttade ju i mitten på juli då de flesta mindre företag har semesterstängt så också de som hjälper oss med mindre möbelskador. Det tog därför ett antal veckor innan Du kunde återfå fåtöljen, svårt för oss att styra när andra företag har stängt.

      Att någon skulle be kunden om en värktablett tycker också jag att det låter konstigt, då måste han ju fått akut ryggvärk och kanske skulle gått hem istället. Det är ju ett slitsamt jobb men har man så ont så ska man nog inte fortsätta den dagen vilket han ändå verkar ha gjort. Kanske också beroende på semestertider då det kanske var svårt att få fram någon ersättare med kort varsel.

      Vi får hur som helst be om ursäkt för det.

      Med vänlig hälsning

      Göran Winblad
      Flyttbolaget Stockholm AB

    1. Göran Winblad

      Detta låter inte som vårt företag har hjälpt Dig med någon flyttning.
      Du har nog blandat ihop oss med något annat företag.
      Det är bara ett fåtal av vår personal som röker och definitivt inte inomhus hos våra kunder.
      De flesta som jobbar hos oss är unga raska killar i 25-års åldern så några klumpiga gubbar är det inte heller.
      Dåligt försök att smutsa ner vårat goda rykte, gå gärna in på http://www.reco.se och läs vad våra kunder tycker.

      Vi ska också kolla med Flyttkonsumenter som säger sig kontrollera att alla inlägg på den här websidan verkligen skrivs av riktiga kunder vilket inte är troligt i detta fall.

      Med vänlig hälsning
      Göran Winblad
      Flyttbolaget Stockholm AB

    2. Göran Winblad

      Detta låter inte som vårt företag har hjälpt Dig med någon flyttning.
      Du har nog blandat ihop oss med något annat företag vilket inte är ovanligt.
      Det händer flera ggr / vecka att folk ringer i olika ärenden fast de inte bokat någon flyttning med oss vilket de tror, ibland vill de också återlämna flyttkartonger som de inte lånat av oss.

      Det är bara ett fåtal av vår personal som röker och definitivt inte inomhus hos våra kunder.
      De flesta som jobbar hos oss är unga raska killar i 25-års åldern så några klumpiga gubbar är det inte heller.

      Vi ska också kolla med Flyttkonsumenter som säger sig kontrollera att alla inlägg på den här websidan verkligen skrivs av riktiga kunder.

      Med vänlig hälsning
      Göran Winblad
      Flyttbolaget Stockholm AB

  8. Göran Winblad

    Tack för Ditt fina omdöme Ann Mai!
    Roligt att Du är nöjd med vårt arbete, så ska det vara.
    Hoppas att Du trivs bra i Din nya bostad.

    Trevlig vår!

    Med vänlig hälsning
    Göran
    Flyttbolaget Stockholm AB

  9. Ann Mai Köll

    Jag flyttade från Årstadal till Stenhamra på Färingsö i mitten av september.
    Flyttbolaget (Bäckvägen 51 i Hägersten) erbjöd packhjälp, flytt och städning till fast pris , som kanske inte var det billigaste, men som höll hela vägen ut.
    Först kom de för att titta på vår lägenhet, och lämnade offert efter det. Det var inga problem att få det datum jag önskade.
    En stillsam och effektiv packare tog köket och det mesta av våra många böcker. På flyttdagen kom de i god tid, och var helt självgående. När lasset anlände hit tog de båda bärarna sig gott om tid att ställa allt där jag ville ha det, de var dessutom trevliga och skojade och pratade ända in mot sextiden på kvällen. INGENTING gick sönder och det blev ingen åverkan på golv eller dörrar vid utflytt eller inflytt. När kartongerna var uppackade fick jag dem omgående bortforslade.
    Möjligen var inte fönsterputsen perfekt i övre hörnen, men det var inget problem att få det godkänt av köparen. Jag såg i tid att källarutrymmet inte ingick i städofferten, så jag hann rengöra den själv innan lägenheten lämnades över.
    Mitt intryck var att de var både professionella och trevliga, och jag kan verkligen rekommendera dem!

    Ann Mai Köll

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.