Möbler som skadades eller inte ens levererades – en Ydre bo är missnöjd efter en flytt för några månader sedan. Han kopplar nu in Arn och har anmält firman.
Möbler ska ha skadats i flytten och en del till och med saknas, skriver mannen i anmälan.
Efter flytten hade han viss mejldialog med företaget, men sedan ska de inte ha återkopplat på ett halvår trots att Ydre bon fortsatt försökt få kontakt.
Han har betalat 19 000 kronor för tjänsten. Ydre bon kräver ersättning för de skadade möblerna samt att få tillbaka de möbler som flyttfirman inte levererat.
Enligt Ydre bon har firman visserligen inte sagt nej till något krav. Däremot skulle de kolla med en tredje part avseende uppskattning av värde på sakerna. Men trots löfte om att återkoppla efter detta har Ydre bon inte hört något mer på flera månader.
Något exakt belopp för vad Ydre bon yrkar i ersättning finns inte i anmälan, men det handlar i alla fall om många tusentals kronor.