Flyttkonsumenter

IKLJ Service Group (kallar sig flyttgubbarna)

IKLJ Service Group (kallar sig flyttgubbarna)

Org.nummer:700306-xxxx(enskilt bolag). Lämna ett omdöme om IKLJ .

Dela med dig:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Live
  • del.icio.us
  • Digg
  • LinkedIn
  • email
Rating: 2.0/5. From 14 votes.
Please wait...

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

7 thoughts on “IKLJ Service Group (kallar sig flyttgubbarna)

  1. Flyttkonsumenter

    Vi på flyttkonsumenter vill upplysa kunder som funderat på att anlita IKLJ Service Group som även kallar sig flyttgubbarna och drivs av en man som varit i farten ofta inom flytt branschen med inte allt för bra betyg av kunder. Vi på flyttkonsumenter fick ett mejl av en man som undrar hur han lämnar ett betyg om flyttgubbarna mannen kallade sig John, vid efterkontroll varifrån mejlet kom så är det ägaren som skickat själv och hans namn är absolut inte John. Se mejlet nedan samt mejladressen. Vi på flyttkonsumenter vill varna starkt för detta företag!

    Från: Hana Yoossef
    Till: info@flyttkonsumenter.se
    Ämne: Omdöme
    Hej,
    Jag ville lämna omdöme på flyttgubbarna , hur gör jag?
    Med vänlig hälsning,
    John

  2. Jimmy Johansson

    Fy fasiken, håll er borta. Vilken slavfabrik denna Hana Mansour bedriver. Tycker rent av synd om de hans anställda. Det finns inget mer att lägga till över dessa tidigare kommentarer. Två minuter in har de redan haft sönder två saker. Ingen har fått info från bossen och instruktioner, totalt inkompetenta på alla nivåer. Flyttnissarna såg ut som 16 åriga nyanlända. Inte nog med det släpper de av en liten stackars tjej för att städa lägenheten och låter henne göra det i nio timmar utan någon form som helst av kost. De hämtade inte ens upp henne när det var klart och hon hade ingen aning om vart hon skulle ta vägen. Katastrofalt på alla nivåer. Dessa skojjare anmäler man till konsumentverket.

  3. Peter

    Anlitade IKLJ för städning inför att vi skulle flytta in samt för flytt. Städningen var så dålig att jag fick göra om det mesta själv. Ingen av de tre verkade ha städat tidigare.
    Flyttningen gick visserligen bra men de ville ha betalt för mer tid än de lagt ner. Man får vara på sin vakt när man har med dem att göra.

  4. Cristopher

    Absolut det värsta ”företag” jag varit med om. Ångrar djupt att vi anlitade Hana Mansour och Flyttgubbarna.

    De hjälpte oss att flytta vårat bohag feb-16. Det slutade med att den inkompetenta personalen, som vare sig pratade svenska eller hade erfarenhet, forcerade vår soffa i trappuppgången vilket resulterade i 3 djupa repor i grannens dörr. Det ska tilläggas att vi flyttade in i en nyproduktion.

    Hana Mansour (ägaren) var först villig att stå för kostnaden att byta dörren, vilket behövs eftersom det är en säkerhetsdörr och den går därför inte att reparera. När han dock fick reda på att kostnaden skulle uppgå till 15.000:- var han inte längre villig att betala med motiveringen ”Jag har för hög självrisk och min premie skulle bli alldeles för hög”.

    Vi ligger i en tvist med Hana i Tingsrätten just nu.

    Håll er långt borta från Flyttgubbarna! Gör inte samma misstag som vi gjorde.

  5. Fredrik

    Använde dessa för flytt 1/4 -17. Vid avflytt så gicks det emot många väggar vilket gjorde att jag ett par gånger fick be dem ta det försiktigt. Vid inbärning till ny lägenhet tappar en kille en kartong som han bär på huvudet, både han och hans vän skrattar enbart åt detta. I samband med detta gick en antik vas i sönder.
    Vid montering av säng märker jag att 2 av benen är knäckta.

    Jag mailar Hana om detta dagen efter men har trots påminnelse inte fått återkoppling på 2 veckor.

    Jag rekommenderar inte någon att använda deras tjänst.

  6. Martin

    En släkting till mig råkade också anlita dom, IKLJ, och i stort sett samma sak hände här. Det märks att de ”flyttgubbar” som skickas ut på uppdragen aldrig tidigare arbetat med flytt. Jag har själv varit flyttgubbe i yngre dagar så jag vet mycket väl hur en riktig flyttgubbe ser ut och hur man arbetar.
    En av de tre killarna som kom gjorde ett någorlunda ok arbete. Problemet i dessa fall är ofta ägare eller arbetsledare som egentligen bara är ute efter att tjäna snabba pengar och egentligen skiter i ansvaret som dessa bör äga.
    Min teori är att ägaren (Yoossef, Hana Manssour Moloka) av bolaget tar hit människor från andra länder för att de är billig arbetskraft och för att på så vis göra så stor vinst som möjligt. Dock så blir ju kvaliteten på uppdraget därefter. Ägaren av firman var omöjlig att prata med efter den totalt misslyckade flytten. Känns som att det endast vore tur om denna firma har försäkring eller ens trafiktillstånd.

    Jag kan STARKT AVRÅDA ALLA ATT INTE anlita denna bluff-och-båg-firma. Vänd er istället till en etablerad flyttfirma om ni vill slippa krångel och huvudvärk. Det blir oftast billigare i slutändan också även fast dessa skojarföretag kanske har en billigare timtaxa.

  7. Berit

    Hej,
    råkade idag ut för en riktigt dålig flyttfirma vid namn Flyttgubbarna i Stockholm.
    Jag hade talat med en person först på telefo n och sedan dessutom skickat mail med tydliga önskemål De skulle skicka 3 man varav en skulle packa glas, porslin och annat ömtåligt som lampor och prydnadssaker medan jag packade sånt som inte var ömtåligt. Hade även sagt att de skulle ta med en stege för att kunna lyfta ned 3 taklampor från takhöjd 3 m. Packlådor och packmaterial skulle medföras Jag hade tydligt meddelat att det inte fanns hiss i den gamla lägenheten. För säkerhets skull skickade jag en förteckning på precis vilka möbler det gällde med måttangivelser så att de skulle veta hur stor bil som behövdes. Jag talade även om vad som inte fanns för att de skulle förstå att det var en ganska liten flytt av en gammal dam som skulle flytta till servicebostad. Kvällen före flyttning skickade jag åter ett mail för att förvissa mig om att allt var klart och inga ändringar hade skett och de hade också fått en tydlig vägbeskrivning. Fick ett kort svar : Ja vi kommer.
    De skulle komma kl. 9 men kom en halvtimme för sent. Det var 3 killar av vilka bara en pratade någorlunda svenska, sinsemellan pratade det något annat språk som jag inte förstod. Det första de frågade var om det fanns hiss!! När de kom upp i lägenheten visade det sig att de inte hade något som helst packmaterial med sig och heller ingen stege, och det visade sig att de inte hade en aning om vad som skulle göras. De hade inte fått någon som helst information från sin chef, vilken hette Hana och var den jag haft kontakt med vid 3 tillfällen. Vi kände oss tvungna att bryta det hela eftersom ingenting tycktes fungera och vi litade överhuvudtaget inte på att de var kapabla att sköta en flyttning. Det hela var en total katastrof och jag vill verkligen varna alla för att anlita detta företag.
    I förtvivlan över detta händelseförlopp ringde jag sedan till Stadsbudet AB som visade en enorm vilja att hjälpa till och kunde skicka en bil redan efter 2 timmar med 2 skickliga killar som genomförde det hela till full belåtenhet och var mycket trevliga att ha att göra med. Dagens hjältar i allt vårt elände med en 96-årig mamma som förstås blev väldigt orolig över Flyttgubbarnas brist på service.
    Med hälsning
    Berit Eldvik